Δευτέρα 2 Ιουνίου 2008

Η παγίδα πίσω από τις μαζικές ανακοινώσεις μείωσης των τιμών.

Δυστυχώς οι εταιρίες δεν έχουν ούτε ιερό ούτε όσιο . Ξαφνικά βλέπουμε όλες μαζικά να ανακοινώνουν ότι μειώνουν τις τιμές (βασικά είδη κλπ) ή ότι δεν τις αυξάνουν (ναυτιλιακές). Δεν ξέρω , ίσως είμαι καχύποπτος , αλλά δεν βγαίνει από το μυαλό μου το ερώτημα "Τι έχουν να κερδίσουν οι εταιρίες από αυτή τη κίνηση;" . Σίγουρα δεν την κάνουν , γιατί απέκτησαν κοινωνική ευαισθησία. Καμία εταιρία δεν δίνει κάτι αν δεν έχει προσδοκία κέρδους. Ακόμα και η λεγόμενη "εταιρική κοινωνική ευθύνη", έχει σαν απώτερο σκοπό την βελτίωση της εικόνας της εταιρίας στα μάτια των καταναλωτών και συνεπώς την προτίμησή τους σε αυτήν με συνέπεια την αύξηση των πωλήσεων. Αρα σε τι προσδοκούν με αυτή την τακτική;
Οι μαζικές ανακοινώσεις δημιουργούν κλίμα. Ξαφνικά ο κόσμος (με την βοήθεια των ΜΜΕ), νομίζει ότι όλα έχουν γίνει πιο φθηνά. Ότι οι εταιρίες κατάλαβαν το πρόβλημα του κόσμου και θέλουν να βοηθήσουν δείχνοντας κοινωνική αλληλεγγύη ("όλοι μαζί για την καταπολέμηση της ακρίβειας" κλπ). Ότι θα πηγαίνουμε στα Super Market και θα γεμίζουμε το καροτσάκι με 50€. Έτσι βγαίνει και αρχίζει και ψωνίζει. Ψωνίζει όμως πολύ περισσότερο απ'ότι θα ψώνιζε , διότι έχει μπει στο κλίμα! Αυξάνει δηλαδή την κατανάλωση , άρα και τα έσοδα και κέρδη των εταιριών.
Ετσι οι εταιρίες κέρδισαν , αύξηση των εσόδων χωρίς να μειώσουν καθόλου τα κέρδη τους, (το 3 ή 4% που μειώνουν στις τιμές, το κερδίζουν από το γεγονός ότι δεν χρειάζεται να κάνουν διαφήμιση , μιας και τους διαφημίζουν τα ΜΜΕ με τις ανακοινώσεις). Και όλα αυτά σε εποχές δύσκολες, όπως όλοι παραδέχονται.
Μπράβο!! Τα τμήματα Marketing δούλεψαν πολύ καλά. Ελπίζω ο κόσμος να το καταλάβει γρήγορα και να μην πέσει στην παγίδα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: