Τετάρτη 26 Δεκεμβρίου 2007

3 χρόνια χωρίς τσιγάρο.

Μου φαίνεται απίστευτο , αλλά πέρασαν 3 χρόνια από τη στιγμή που έκοψα το τσιγάρο! Σε αυτό το διάστημα, δεν έχω καπνίσει περίπου 22.οοο τσιγάρα (κάπνιζα περίπου 1 πακέτο την ημέρα) ,έχω κερδίσει περίπου 3.000€ και το πιο σημαντικό , έχω κάνει το καλύτερο δώρο στον οργανισμό μου, μη επιβαρύνοντάς τον με όλες αυτές τις χημικές ουσίες που υπάρχουν στο τσιγάρο. Η αλήθεια είναι ότι , αν κάποιος πριν μου έλεγε ότι θα κόψω το τσιγάρο, θα τον χαρακτήριζα φαντασιόπληκτο. Παρ'όλο που κάπνιζα με τύψεις απο ένα σημείο και μετά, δεν μπορούσα σε καμία περίπτωση να φανταστώ τον εαυτό μου χωρίς τσιγάρο. Ειδικά σε κάποιες περιπτώσεις. Ελεγα : "Θα σηκώνομαι το πρωί και δεν θα καπνίζω με τον καφέ μου; Θα είμαι στο γραφείο , με άγχος και δεν θα καπνίζω; Θα βγαίνω βόλτα για ποτό ή για καφέ και δεν θα καπνίζω; Μετά από κάποιο γεύμα, μαζί με παρέα δεν θα καπνίζω πίνοντας το κρασί μου; Περιμένοντας στο μποτιλιάρισμα στο αυτοκίνητο δεν θα καπνίζω; Στις γιορτές , στις διακοπές στην διάρκεια παρακολούθησης αγώνων δεν θα καπνίζω;" Ολα τα παραπάνω μου φαινόντουσαν αδιανόητα. Κι όμως όλα τα παραπάνω τα έκανα και ακόμη περισσότερα χωρίς να καπνίζω. Επίσης , περίμενα τη γέννηση των παιδιών μου χωρίς να καπνίζω!
Με ρωτάνε , πιο είναι το μυστικό για να κόψεις το τσιγάρο; Δεν υπάρχει μυστικό και ούτε υπάρχει μια μέθοδος κοψίματος. Ο καθένας μπορεί να κόψει το τσιγάρο με διαφορετικό τρόπο. Απλά υπάρχουν μέθοδοι που αποδεικνύονται πιο αποτελεσματικές και άλλες λιγότερο. Πάντα όμως εξαρτώνται από τον καθένα ξεχωριστά.
Στην δική μου περίπτωση η μέθοδος ήταν αυτή που λέμε "μαχαίρι" (Cold Turkey). Πριν όμως φτάσω σε αυτό το σημείο, επιτάχυναν και βοήθησαν την απόφασή μου ένα τυχαίο γεγονός και ένα site μέσα από το οποίο "εκπαιδεύτικα". Το τυχαίο γεγονός ήταν μια ακτινογραφία, που λόγω κάποιας παρανόησης δικής μου (ενώ έγραφε "δεν παρατηρείται εστιακή αλλοίωση" διάβασα "παρατηρείται εστιακή αλλοίωση"), πέρασα τις 2 χειρότερες και πιο τρομακτικές στιγμές της ζωής μου (μέχρι ο γιατρός να μου δείξει το λάθος μου) και κατάλαβα το πως αισθάνεται κάποιος που του ανακοινώνουν ότι έχει καρκίνο. Έτσι αποφάσισα πως δεν αξίζει να ρισκάρω τη ζωή μου.
Το δεύτερο ήταν ένα site που βρήκα τυχαία, αναζητώντας στοιχεία για το κάπνισμα και τη διακοπή του. Είναι το www.whyquit.com και μπορώ να πω ότι είναι ότι καλύτερο υπάρχει για να βοηθήσει στην διακοπή του καπνίσματος.
Έτσι με αυτά τα 2 "όπλα" (το φόβο και την εκπαίδευση) κατάφερα να το κόψω. Βέβαια δεν γελιέμαι, λέγοντας ότι έχω γλυτώσει. Ένας καπνιστής , παραμένει πάντα καπνιστής (έστω και πρώην), διότι έχει πολύ μεγάλες πιθανότητες αν χαλαρώσει , να ξαναγυρίσει στο κάπνισμα. Τα 2 βασικότερα πράγματα που έμαθα από την εκπαίδευσή μου είναι ότι η προσπάθειά μου θα συνεχίζεται για χρόνια ακόμη (ίσως και μέχρι το τέλος της ζωής μου) και δεύτερον ότι έστω και μια τζούρα από τσιγάρο , θα με ξαναγυρίσει εκεί που ήμουν. Ακόμα και τώρα , μετά από 3 χρόνια, υπάρχουν στιγμές που λέω "να άναβα ένα τσιγάρο!". Γι' αυτό λένε ότι το τσιγάρο είναι πιο εθιστικό και από τα σκληρά ναρκωτικά και χρειάζεται μεγάλη προσοχή.
Πάντως δεν αξίζει να καπνίζει κανείς τελικά , απ' όλες τις απόψεις. Στον χώρο εργασίας που είμαι , βλέπω συχνά πελάτες που αντιδρούν έντονα όταν πέσουν σε ελαττωματικό προϊόν. Φωνάζουν και απειλούν αν δεν τους το αλλάξουμε. Μερικοί από αυτούς καπνίζουν και αναρωτιέμαι "Γιατί δεν πηγαίνουν και στις εταιρείες κατασκευής τσιγάρων να διαμαρτυρηθούν; Το τσιγάρο είναι το πιο ελαττωματικό προϊόν. Σκοτώνει αποδεδειγμένα 1 στους 2 πελάτες του (50%) και κανείς δεν διαμαρτύρεται!"
Εγώ πάντως θα συνεχίσω την προσπάθειά μου.

2 σχόλια:

Λύσιππος είπε...

Μπράβο!

Ανώνυμος είπε...

mpravo το χω κοψει ενα μηνα και μου δωσεσ κουραγιο και δυναμη.ευχαριστω