Τετάρτη 10 Σεπτεμβρίου 2008

Για ποιό λόγο οι Μονές χρειάζονται τέτοιες τεράστιες περιουσίες;

Γενικά, είμαι ένας άνθρωπος που πιστεύει. Με την θρησκεία μου (Χριστιανός Ορθόδοξος) δεν έχω κανένα πρόβλημα. Γεγονότα όμως σαν αυτό της Μονής Βατοπεδίου, με κάνουν να "βγαίνω από τα ρούχα μου". Στην κυριολεξία δεν έχουμε πια , ούτε ιερό ούτε όσιο! Το γεγονός που προβάλλεται βέβαια από τα κανάλια, είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου. Τέτοιες περιπτώσεις υπάρχουν, σχεδόν όσες είναι και οι μονές! Όλοι μας έχουμε ακούσει για συμπεριφορές μοναχών που πιο πολύ παραπέμπουν στη Wall Street. Ψυχροί επιχειρηματίες , οι οποίοι διαχειρίζονται τεράστιες περιουσίες και αλίμονο σε όποιον προσπαθήσει να θίξει τα συμφέροντά τους. Βέβαια δεν γίνεται σε όλες τις μονές , αλλά κατά την προσωπική μου άποψη, ακόμα και σε μια μονή να γίνεται είναι πρόβλημα.
Τελικά ποιος είναι ο ρόλος των Μονών και των Μοναχών; Για πιο λόγο χρειάζονται όλες αυτές τις τεράστιες περιουσίες; Υποτίθεται ότι ζουν μια λιτή ζωή , συνεπώς μπορούν να τα βγάλουν πέρα και με πολύ λιγότερα. Δεν τρώνε πολύ (υποτίθεται), δεν γεύονται πολλά αγαθά που έχουν οι λαϊκοί (υποτίθεται), δεν κυριεύονται από τον καταναλωτισμό (υποτίθεται) κι έχουν τάξει τον εαυτό τους στην υπηρεσία του θεού (υποτίθεται). Συνεπώς προς τι όλη αυτή η ανάγκη κατοχής μεγάλης περιουσίας; Επίσης , σπάνια έχω δει και έχω ακούσει μονές , να βοηθούν σε προβλήματα της κοινωνίας. Με βάση την περιουσία που διαθέτουν θα μπορούσαν να στηρίζουν άνετα πολλές φτωχές οικογένειες και ανθρώπους που γενικότερα χρειάζονται βοήθεια. Το μόνο όμως που βλέπω είναι να ζητάνε και να παίρνουνε.
Αν οι Μονές και οι Μοναχοί εκπλήρωναν πραγματικά την αποστολή τους, θα χρειάζονταν το 1% από αυτά που έχουν για να τα βγάλουν πέρα. Αρα , ακόμα κι εκεί υπάρχει η διαφθορά. Και όταν οι υποτιθέμενοι πνευματικοί έχουν διαφθαρεί, τι περιμένουμε από τους λαϊκούς;
Σίγουρα υπάρχουν και εξαιρέσεις, αλλά εγώ λέω , έστω και μια περίπτωση είναι πρόβλημα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: